念仏 Memorial service=Nenbutsu

あなたは何回もかけてくるいたずら電話の撃退法を知っていますか?

私の母親は私が小さいころ、電話に向かって念仏を唱えていたので

*どうしたんだろう?*と私が訪ねたところ、

*念仏を唱えるのが一番いい*と真顔で言ってました。

今日の話は役にたちました???(笑)

Do you know how method is useful to ward anyone who call us naphty phone often?

When I was young, my mother chanted memorial service(=Nenbutsu) to the telephone.

I asked *What do you do?*

*It is the best way to ward anyone who call us naphty phone often*

She said that seriously.  Is the today’s story  useful for you???Ha-ha.