伝え聞いた話 History annals

伝え聞いた話

古代エジプトパピルスに記載があるらしい。。。

*今どきの若者は・・・・・。。。(小言)*

...

  *1

今どきの若者の子孫が記載

追伸・

こんな時代から若者への小言はあったらしい。。。*2

これは、私の高校時代の歴史の先生が言ってた話しです。
パピルスだったと思います・・・。。。
ただ、ローマ時代だったかも・・・。
そのあたりはちょっと忘れました・・・。。。
その先生、そんな雑学を披露するのが好きで
自分の世界を展開していました。
そして、そういう話をした後に周りが反応がなくても、
にやっと笑ってるのが印象的です。。。

今、思えば、面白い先生だったな。。。*3

History annals

A man in ancient Egypt mentioned in papyrus.

*Recent young people are ・・・something complaint*

Descendant of recent young people describes this declaration.

P.S
In ancient time old people complained about young people too.

My teacher in high school said this story.
I wonder this period is in Egypt or in Roma.
I forget it.
The teacher liked to show some similar story,
and he did not get some response,
but he smiled.

I assume he was an interesting man!!

*1:

*2:

*3: